Luty 7, 2012

Webinaria na Facebooku

Webinaria na facebook'u

O Facebooku można powiedzieć, że jest to marketingowa studnia bez dna, do której nieustannie dodawane są aplikacje, mające za zadanie usprawnić e-życie zwykłym śmiertelnikom, a firmom przynieść ogromne korzyści sprzedażowo -wizerunkowe. Do tego grona facebook’owych możliwości dołączyło ostatnio przeprowadzanie wideokonferencji.

Pod koniec stycznia miała swój debiut wtyczka ViralWebcaster, dająca możliwość prowadzenia webinariów na Facebooku, a także tanie spotkania, czyli MeetCheap. Jest to niewątpliwe dobre rozwiązanie dla firm, które chcą wykorzystywać taki sposób komunikacji do pozyskiwania nowych fanów, czyli potencjalnych klientów.

A z tym systemem wydaje się to być bajecznie proste – żeby wziąć udział w konferencji należy kliknąć przycisk lubię to! na stronie firmowej na Facebooku, na której się ona odbywa. Konferencje są transmitowane na kilka Fanpage’y dlatego też zasięg wirusowy np. webinariów jest naprawdę duży.

A gdzie minusy? Dokładnie tam, gdzie plusy. Osobiście bardzo nie przepadam za tymi formami promocji na Facebooku, które zmuszają użytkowników Facebooka do polubienia strony. W dodatku jest to dość droga inwestycja, na którą mogą sobie pozwolić większe firmy. Do kosztu wykupienia pokoju konferencyjnego MeetCamp (cena w zależności od liczby uczestników) doliczyć należy także cenę wtyczki ViraslWebcaster, czyli aż 97$ za miesiąc użytkowania. Choć twórcy upierają się, że jest tanio to moim zdaniem to nadal sporo.

Żałuję, że nadal nie ma typowo komercyjnej platformy, na której mogłyby korzystać mniejsze firmy, organizacje, albo zwykli użytkownicy. Na szczęście powstanie tańszego odpowiednika dla mass jest już tylko kwestią czasu.