Listopad 3, 2011

Mistrzowie kampanii na Facebooku

Serce i rozumPracując nad warsztatem kampanii social media i na Facebooku warto przeglądać najnowsze trendy w kampaniach i uczyć się na sukcesach mistrzów. Poniżej przedstawiam trzy przykłady kampanii na Facebooku, będące z pewnością jednymi z najlepszych.

Kto nie zna Małego Głoda? Chyba każdy z nas kojarzy go z kampanią firmy Danone, a stwór po sukcesie w reklamie telewizyjnej naprawdę zaszalał na Facebooku. Mały Głód otrzymał własny fan page, na którym na bieżąco informował o swoich planach podboju świata za pomocą tworzonej armii klonów. Użytkownicy ochoczo przyłączyli się do walki, zachęceni tą sprytną, humorystyczną akcją. Kupowali jogurty Danone, do których załączane były maskotki Malego Głoda, przechwytując w ten sposób armię „klonów”. W krótkim czasie kampanię polubiło kilkanaście tysięcy użytkowników.

Również sukces maskotek TP Facebooku – Serca i Rozumu – świadczy o słabości Polaków do uroczych maskotek. Oczywiście było im dosyć łatwo, gdyż i tak są obecnie jedną z najbardziej rozpoznawalnych kampanii telewizyjnych, ale każda doświadczona agencja social media wie, że na Facebooku nigdy nie można być za bardzo pewnym. Oparte o pozytywne współzawodnictwo i przygodę aplikacje i konkursy na Facebooku o takich nazwach jak „Miliard w Rozumie” czy „Miliard w sercu” przyciągnęły w efekcie ponad 400 tys. fanów do fan page’a.

Przyjazna środowisku i rowerzystom kampania banku BGŻ „Kocham Rower” również była strzałem w dziesiątkę, skutecznie utrwalając wizerunek banku jako przyjaznego dla zdrowia, natury i aktywności. Fan page na Facebooku skupił ściśle określoną społeczność amatorów jazdy na rowerze, którym stale udostępniane ciekawe, angażujące ich treści. Świetnym pomysłem było taktowne wkomponowanie treści komercyjnych o banku do treści „rowerowych” (poprzedzanie każdego komunikatu reklamowego formułką „Minuta dla sponsora”). Sprawiło to, że całość była wiarygodna i przejrzysta, a użytkownicy zaczęli stopniowo wypowiadać się pozytywnie także o samym banku, co było ogromnym sukcesem kampanii i wzmocniło pozytywny wizerunek marki.